Introduktion

ForeningLet er et internetbaseret administrationssystem til foreninger. Det håndterer medlemmer, opkrævninger, abonnementer, regnskab, kommunikation via email og SMS, online tilmelding med mere. Opkrævninger kan fx udsendes via email eller Betalingsservice. Man kan også sætte systemet op til at modtage betalinger med Dankort og MobilePay.

At systemet er internetbaseret har mange fordele:

  • Kræver ingen installation af software

  • Virker på både Windows, Linux, Mac & tablets (fx iPad)

  • Kræver ingen opdateringer af software

  • Kan anvendes alle steder fra - blot der er en internetforbindelse

  • Data - fx medlemslister og opkrævninger - kan nemt deles og ses af flere personer

  • Opgaver kan nemt deles mellem flere personer

  • Automatisk backup af alle foreningens data

Filosofien bag ForeningLet er at systemet skal kunne anvendes af alle slags foreninger. Derfor er der lavet et fleksibelt medlemssystem, hvor foreningen selv kan definere op til 20 ekstra medlemsfelter ud over de faste medlemsfelter såsom navn, adresse, etc, som systemet indeholder som standard. Foreningen kan også ændre navnene på medlemsfelterne samt den rækkefølge de skal stå i, og om nogle af felterne skal skjules i tilfælde af, at man ikke ønsker at anvende det pågældende medlemsfelt.

Ud over de op til 20 ekstra medlemsfelter, som kan sættes op som man ønsker, så kan også oprette et ubegrænset antal grupper og/eller hold, som medlemmerne kan grupperes efter. Med denne struktur kan nærmest alle foreninger finde en model, som passer lige præcis til foreningens behov.

Systemet giver også medlemmerne mulighed for høj grad af selvbetjening via systemets medlemsportal, som er en slags hjemmeside, hvor medlemmerne kan gå ind og melde sig ind i foreningen og/eller tilmelde sig forskellige arrangementer/hold/træninger. Medlemmerne kan også rette egne stamdata via medlemsportalen, og se tidligere udsendte opkrævninger.

Der findes også en app til systemet, så hvis man har mange aktiviteter/hold som medlemmerne skal kunne til- og afmelde sig, så er app’en et rigtig godt værktøj.

Opkrævningsmotoren i systemet er også designet med henblik på at kunne tilfredsstille behovet for alle typer af foreninger. Man kan fx tilpasse opkrævningsbeløbet individuelle kontingentsatser for forskellige medlemstyper eller hold/træninger.

Helt centralt er begrebet masseopkrævning, som gør det muligt at udsende en opkrævning til fx alle foreningens medlemmer på én gang - endda med individuelt tilpasset beløb til hvert enkelt medlemstype. Man kan også opkræve medlemmerne på baggrund af den måned de er indmeldt i.

Regnskabsdelen er bygget op omkring traditionelle regnskabsprincipper med en kassekladde, kontoplan, balance, årsregnskab, momsregnskab, budget, årsafslutning med mere.

Man kan også sætte systemet op til automatisk at overføre opkrævninger og indbetalinger til kassekladden. Dette kombineret med en Betalingsservice-løsning eller Dankort-løsning kan spare foreningen for mange timers arbejde, idet store dele af opkrævningsprocessen bliver automatiseret.

Læs gerne videre i denne her brugervejledning. Du kan også se en videopræsentation af systemet: Se præsentation

Udvikling af nye funktioner

Hos ForeningLet bruger vi vores tid på primært to ting:

  • Support til vores kunder.

  • Udvikling af nye funktioner til systemet.

Når vi skal afgøre hvilke nye funktioner der skal udvikles til systemet, så er der ingen helt faste regler, men én ting er dog sikkert: Vi udvikler primært ting, som vi vurderer kan komme mange af vores kunder til gavn.

Derfor lytter vi også altid til hvad kunderne efterspørger, og vi noterer alle ønsker og ideer.

Vi kan dog ikke nå at lave alle de ting, som kunderne spørger om. Der bliver spurgt om rigtig mange forskellige ting, og vi kan ganske enkelt ikke nå at lave det hele.

Det er vigtigt at understrege, at systemet som helhed har de funktioner, som man kan forvente af et tidssvarende og solidt medlemssystem. Der er udviklet på systemet siden 2009, hvor det hele startede, og derfor kan systemet naturligvis de grundlæggende ting. Årsagen til de mange ønsker skal mere findes i, at vores system anvendes af en bred vifte af forskellige typer af foreninger. Og måske også, at vi altid er lydhøre over for ønsker og ideer.

Det er ofte »hjørner« af systemet, som kunderne har ønsker til. Altså noget som vil hjælpe en bestemt kunde i en helt bestemt situation. Der er naturligvis også ønsker af mere generel karakter, som givetvis vil være til gavn for mere end én kunde.

Vi bliver ofte spurgt om vi kan udvikle en bestemt funktion imod betaling, og her er det klare svar: Det kunne vi godt gøre, men det er ikke sådan vi arbejder. Vi arbejder - som tidligere nævnt - ud fra at udvikle systemet med de funktioner, som kommer flest mulige kunder til gavn, og derfor kan man altså ikke få udviklet funktioner mod betaling. Til gengæld får man - måske uden man lægger mærke til det - hele tiden små opdateringer til systemet, som man ikke betaler for. Udover naturligvis det abonnement man betaler, samt de ekstra moduler man måtte have tilvalgt som kunde.