Infoskærm

Infoskærm kan bruges til at vise hvad der sker på en bestemt lokation på en bestemt dag. Infoskærmen giver kun mening, hvis man anvender bookingmodulet og/eller har aktiviteter med afviklingsdatoer sat.

Infoskærmen forklares nemmest ved et eksempel. Her kommer en infoskærm fra en badmintonklub:

_images/info_screen.png

I ovenstående skærmbillede vises de aktiviteter og/eller bookinger som finder sted 6. september. B1 til B6 er badmintonbane nr. 1 til 6.

Infoskærmen opdaterer sig selv løbende, således at når en ny dag begynder, så skifter infoskærmen selv til denne dag. Ligeledes vil infoskærmen fjerne de aktiviteter/bookinger som i løbet af dagen er blevet afviklet, således at det kun er de aktiviteter/bookinger som endnu ikke er afviklet som vises på infoskærmen.

Man skal selv sætte en fysisk skærm eller tablet op på sin lokation (bygning, hal, etc.), og så skal man blot sørge for at skærmen kan vise indholdet fra følgende URL:

.../memberportal/infoscreen

De 3 prikker skal erstattes med den URL man som forening benytter i medlemsportalen.

Har man flere forskellige lokationer, og ønsker at sætte en infoskærm op per lokation, så kan man bruge følgende URL til de forskellige infoskærme:

.../memberportal/infoscreen?resourcecalendars=xxxx

Hvor xxxx er ID’et på den ressourcekalender man vil vise bookinger fra. Hvis man vil vise bookinger fra mere end én ressourcekalender, så bruges komma til at adskille ID’erne.

ID’erne findes under »Booking -> Ressourcekalendere« ude til venstre.